Formål & vision

Pilates Forening Danmark er stiftet i 2015 for at fremme kendskabet til Pilatesi Danmark. Foreningen er for instruktører, som har en anerkendt uddannelse, og du kan søge om medlemskab ved at skrive til info@pilatesforeningdanmark.dk.

Ønsket er både at hjælpe udøvere og instruktører til at forstå Pilates og til at træffe oplyste valg. Vi tror på, at alle underviser ud fra bedste overbevisning og evne og ønsker at hjælpe kunder/klienter. I PFD ønsker vi, at bidrage til at instruktører fastholder deres passion omkring faget og føler sig inspireret og motiveret til kontinuerligt at udvikle sig fagligt igennem oplysning og uddannelse.

Foreningen informerer generelt om Pilates og hvad Pilates kan gøre for dig. Vi hjælper med information til at vælge et egnet og anerkendt sted at træne og med at forstå forskellen på de forskellige former for Pilates, der er på det danske marked. Foreningen arbejder desuden for at fremme forståelsen for vigtigheden af at vælge en seriøs og anerkendt uddannelse. For behandlere i det etablerede behandlingssystem ønsker foreningen at skabe klarhed over, hvad Pilates kan, og over hvilke krav, du skal stille til en egnet instruktør.

PFD er en frivillig uvildig forening, og er åben for alle med en Comprehensive Pilates uddannelse på minimum 450-600 praktik timer eller med en Pilates Måtteuddannelse på minimum 100 praktik timer fra en anerkendt skole.

Foreningens medlemmer kan annoncere uddannelser og kurser på hjemmesiden, indsende artikler og blogindlæg til optag og anvende PFDs logo på deres egen hjemmeside.