Krav til optag som medlem

Ønsker du at blive medlem som enkelt person af PFD – Pilates Forening Danmark?

For at blive optaget som Matwork instruktør, skal du have en anderkendt uddannelse med minimum 100 timers praktik.

For at blive optaget som Comprehensive instruktør, skal du have en anderkendt uddannelse med minimum 450 timers praktik.

Begrebet praktiktimer dækker over kursustid, egen træning, egen undervisning, observationstimer og øvning i et studie.

En Comprehensive uddannelse og optag kræver som minimum uddannelse i: Reformer, Cadillac, Barrels (Ladder Barrel, Small Barrel, Spine Corrector) Wunda Chair, High Chair og Magic Circle. Guillotine, Arm Chair, Ped-o-Pole og småt udstyr (Foot-corrector, Toe-corrector, Neck-strecher etc.) er valgfrit og ligger typisk som efteruddannelse.

Har du ikke en decideret uddannelse i Pilates, men har du til gengæld stået i lære i flere år hos en internationalt anerkendt instruktør, så kan du også søge optag.

Hvis du er under uddannelse, så er du også meget velkommen til at søge optag. Du kan få et medlemskab som gælder midlertidigt og som skal fornyes efter endt eksamen.

Hvorfor skal du blive medlem?

Da vores primære formål med foreningen er oplysning og vidensdeling, så kan du som medlem sende indlæg ind til publicering på vores hjemmeside og du kan annoncere uddannelser, workshops, efteruddannelse og Pilates begivenheder på sitet. Med tiden, vil vi også arrangere forskellige medlemsarrangementer som du som medlem vil blive inviteret til.

Hvad hvis jeg ikke opfylder kravene med gerne vil være medlem?

Hvis du ikke på nuværende tidspunkt opfylder kravene til medlemsskab, så er der stadig massere af muligheder. Du kan enten tage et bridging-program til en af de godkendte skoler, kontakt da skolen direkte for at høre om deres krav. Du er også velkommen til at skrive til os for direkte vejleding i hvordan du bedste opgradere dine kompetancer og dit niveau. Der vil være stor forskel på hvad der kræves afhængig af erfaring og uddannelse.

Hvordan bliver jeg medlem?

Det bliver du nemt ved at skrive til os på info@pilatesforeningdanmark.dk med oplysning om hvilket optag du søger samt følgende informationer:

Navn, adresse, telefonnummer og email på personen

Scannet kopi af højst opnået certifikat

foto

evt. hjemmesideadresse

Etiske regler for medlemmer:

Udover et minimumskrav til din uddannelse har vi også nogle etiske retningslinier til dig, som du skal kunne forholde dig til og efterleve.

1. Underviser indenfor Pilates undervisningspraksis og følger de til enhver tid givne sikkerhedsregler for træning af kunder/klienter
  2. Tage ansvar for den træning du tilbyder dine kunder/klienters, deres sikkerhed og velbefindende og ikke gøre skade på kunder/klienter
  3. Opretholder en professionel grænse mellem instruktør og kunde/klient
  4. Opretholder journal-tavshedspligt
  5. Undgår enhver diskriminering af klienter og kolleger
  6. Holder en sober tone og behandler klienter og kollegaer med respekt
  7. Henviser klienten til at søge læge eller anden hjælp, når det er nødvendigt – husk at vi er Pilates instruktører og tilbyder træning af kroppen
  8. Opretholder et professionelt ydre og opførsel
  9. Holder sig ajour med den nyeste udvikling indenfor faget og deltager regelmæssigt i kurser og videreuddannelse (Continuing Education), for derved at tilbyde den højeste undervisningskvalitet
  10. Underviseren sørger for selv løbende at modtage undervisning og derved holde egne kompetencer ved lige
  11. Opretholder en forsikring (ansvarsforsikring, studie etc.)